Kansainvälinen naistenpäivä: erityishuomiota kaikille naisille
Kansainvälisenä naistenpäivänä kunnioitamme ja ylistämme erityisen paljon kaikenikäisiä naisia ympäri maailmaa. Tiesitkö, että päivä sai alkunsa jo vuonna 1910, ja vuodesta 1975 alkaen päivä on ollut YK:n teemapäivälistalla? Päätimme huomioida päivän kertomalla lyhyesti taustaa muutaman suositun ja menestyneen brändimme takana, jotka kaikki ovat naisten perustamia.

Elizabeth Arden
Elizabeth Arden oli innovaattori ja yrittäjä, joka vuonna 1910 avasi ensimmäisen salonkinsa New Yorkin Fifth Avenuella. Elizabeth Ardenin vakaumuksena oli, ettei kauneuden tule olla vain meikkinaamio, vaan älykästä yhteistyötä tieteen ja luonnon kanssa, jotta naiset voisivat kehittää luonnollisia kauniita piirteitään. Vuonna 1930 Elizabeth Arden lanseerasi Eight Hour -voiteensa, jota yhä tänä päivänä ylistetään sen hoitavien ja suojaavien ainesosien ansiosta.
Estée Lauder
Estée Lauder perusti yrityksensä New Yorkissa vuonna 1946 ja tuolloin hänen tuotevalikoimansa koostui ainoastaan neljästä tuotteesta. Kaksikymmentä vuotta myöhemmin, brändi oli saavuttanut kansainvälisen menestyksen ja sillä oli jälleenmyyjiä sekä Hongkongissa että Lontoossa. Estée Lauder uskoi vahvasti, että kaikki naiset ovat kauniita sellaisena kuin ovat. Yrityksen tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa sen myydyimpiin tuotteisiin lukeutuva tuotesarja Advanced Night Repair sekä useita suosittuja meikki- ja ihonhoitosarjoja kuten ihotautilääkäreiden kehittämä Clinique.
Carolina Herrera
Carolina Herrera syntyi Venezuelassa vuonna 1939 ja on työskennellyt muotialalla noin 30 vuotta. Ensimmäisen tuoksunsa Carolina loi vuonna 1988, ja tänä päivänä yrityksen tuotevalikoima kattaa useita naisten ja miesten hajuvesiä. Carolina Herreran viimeisin tuoksu Good Girl oli suuri puheenaihe jo ennen päätymistään kauppojen hyllyille – hajuvesi korkokengän muotoisessa pullossa! Aivan kuin pullonsa, myös itse tuoksu on leikkisä, aistillinen ja naisellinen, ja sen tuoksunuoteissa yhdistyvät tonkapavut, kaakao, tuberoosa ja jasmiini.
Anastasia
Anastasia Soare tunnetaan kansainvälisesti lempinimillä ”the eyebrow guru” tai ”the queen of eyebrows”, kuten Oprah Winfrey tapaa sanoa. Anastasia on johtava kulmameikkeihin erikoistunut brändi. Los Angelesissa monet julkkisnaiset käyvät Anastasian salongeissa muotoilemassa kulmakarvansa täydellisiksi. Myös suositut luomiväripaletit Modern Renaissance, Prism ja Subculture ovat osa Anastasian tuotevalikoimaa.
Helena Rubinstein
Helena Rubinstein perusti oman tuotemerkkinsä vuonna 1902, ja vain muutamaa vuosikymmentä myöhemmin siitä oli kasvanut kauneusimperiumi. Tiesitkö, että Helena Rubinstein oli ensimmäinen, joka lanseerasi vedenkestävän ripsivärin? 1900-luvun aikana hän jatkoi tuotteidensa kehittämistä ja kiinnostui ihonhoidosta. 1950-luvulla hän lanseerasi suositun anti-age-sarjan sekä uuden ihotyyppien jaottelun.
Linda Hallberg
Taide, muodot ja värit ovat aina kiinnittäneet Linda Hallbergin huomion, mikä sai hänet jo nuorena kiinnostumaan meikeistä. Työskenneltyään vuosia kauneudenhoitoalalla ja sosiaalisen median parissa, Linda kehitti oman meikkibrändinsä. Linda Hallbergin tuotteet ovat monikäyttöisiä ja niitä voi käyttää kuivina tai kostutettuina silmämeikissä, huulilla, kasvoissa kuin kulmameikissäkin – voit itse luoda omat sääntösi.